27 July 2013

BERSIDANG & JAMUAN BERBUKA



As Salam! Semuga anda yang terkelik blog Mj-Kakiconteng, dalam keadaan sihat walafiat hendaknya. Petang ne jam 0300 petang akan diadakan Persidangan Tahunan UMNO cawangan Taman Permata Fadason, lepas tu ada jamuan berbuka puasa kat surau An-Nur Falah.


Bersidang! Kalau ikut aturcaranya, jam 0300 petang ialah pendaftaran ahli dan ketibaan jemputan. Sementara menunggu ketibaan Ybhg. Ketua Bahagian dan wakil-wakil UMNO bahagian, disatu sudut pulak ada wakil dari MAIWP bersedia menerima bayaran fitrah iaitu "Satu fitrah sebanyak satu gantang Baghdad bersamaan 2.7 kg beras bernilai RM7.00".


Jam 0400! Ketibaan Ybhg. Datuk Hj Rizuan Abd Hamid, Ketua UMNO Bahagian Kepong dan semua ahli mula memasuki dewan. Bermula dengan ucapan aluan dari Pengerusi Majlis, lepas tu bacaan doa selamat. Seterusnya nyanyian lagu Negaraku, Lagu UMNO Bersatu, ucapan Ketua Cawangan (Othman Bashah Abdul Rashid) dan seterusnya perasmian persidangan oleh Ybhg. Datuk Hj Rizuan Abd Hamid.


Agenda Persidangan! Tak payahlah aku nak bagitau secara terperinci. Biasanya kalau bersidang pasti ada beberapa pesanan dari Pengerusi mengenai tatacara persidangan. Lepastu pembentangan penyata tahunan, penyata kewangan dan memilih ketua, timbalan, setiusaha, bendahari, ketua wanita, ketua pemuda, ketua penerangan, ahli jawatankuasa serta memilih pemeriksa kira-kira.

Nota Kaki : Seperti ayat yang tercatit dalam notis persidangan yang aku terima tempuh hari iaitu kita sebagai ahli UMNO kenelah melaksanakan tanggungjawab demi perjuangan agama, bangsa dan negara. Makasih! panjang umur kita jumpa lagi dientri terbaru. Salam ceria dari Mj!









No comments:

Post a Comment