16 July 2013

PROVOKASI ALVIN & VIVIAN LEE


As Salam! Hari ini Rabu bersamaan 8 Ramadan 1434H ialah bulan untuk beramal ibadah. Dek kerana agama Islam dihina sebegitu rupa oleh dua orang budak Cina (Alvin Tan & Vivian Lee) kat laman sosial facebook, maka teringin gak aku menaip perihal kebodohan mereka.

Semalan! Mereka berdua telah dipanggil hadir memberi keterangan di pejabat Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) berhubung isu mempersendakan bulan Ramadan dengan memuat-naik gambar hidangan bak kut teh (sup tulang babi) lengakap dengan logo halal. 

Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Ahmad Shabery Cheek mahu SKMM dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) memastikan pihak terbabit didakwa ke makamah. Begitu juga dengan Khairy  Jamaludin (Ketua Pergerakan Pemuda UMNO), beliau mahu tindakan diambil walaupun mereka telah meminta maaf supaya orang tidak menganggap perkara ini selesai hanya dengan memohon maaf.

Tiada Maaf! Sepatutnya begitulah. Mana boleh hanya sekadar minta maaf tanpa dijatuhi hukuman yang setimpal sebagai pengajaran buat mereka-mereka (orang kafir) yang membenci Islam. Kalau buat salah lepastu kita maafkan, nanti orang kafir buat lagi. Nampak sangatlah kita ne orang Melayu  terlau berlembut dan terlalu berbudi bahasa sehingga orang Cina naik tocang. 


Seperti komentar sesetengah pihak bahawa pasangan yang membuat provokasi itu akan terima padahnya. Hati umat Islam sudah terguris dengan sikap mereka yang tidak menghormati Islam dan umatnya. Pihak berkuasa harus ambil tindakan tegas mengikut akta yang sedia ada, bukan sekadar nak siasat atau bagi alasan tidak cukup bukti.

Pasangan budak Cina tu buat provokasi memang dengan niat untuk mencabar umat Islam dan mencabar pihak berkuasa kerana mereka lihat  ketika ini orang Melayu rapuh dan tidak bersatu. Mereka lupa bahawa andainya orang Cina berterusan membangkitkan kemarahan atau persifat menghasut, tidak mustahil umat Islam terutamanya orang Melayu bertindak diluar jangkaan.


13 Mei 1969! Seperti yang pernah aku story sebelum ne iaitu pasal sejarah lama, dimana orang Cina ketika itu perasan nak ambik alih Tanah Melayu sambil buat provokasi melaungkan perkataan "Melayu Mati" sambil menunjukan kemaluannya dan melaungkan "Engkau Melayu Bodoh, Tiada Kuasa", maka akhirnya berlakulah kejadian rusuhan kaum iaitu 13 Mei.
 

Kita adalah Tuan! Orang Melayu memang tuan dibumi Melayu ini dan inilah fakta sejarah yang mana orang Cina Malaysia tidak boleh terima. Oleh kerana Akta Keselamatan Dalam Negeri udah dimansuhkan, tidak bermakna orang Cina terutama Alvin Tan dan Vivian Lee boleh sesuka hati mengutuk umat Islam. 

Kita sebagai tuan rumah udah terlebih baik kepada orang Cina yang datang menumpang apabila membenarkan mercun diimport, dijual dan dibakar ketika perayaan Tahun Baru Cina. Kita benarkan orang Cina menternak babi sesuka hati. Kerajaan yang dolu terlebih prihatin apabila memberi lesen perjudian untuk kasino, lesen kilang arak, lesen ramalan nombor (toto dan empat nombor ekor), lesen lumba kuda yang kononya dipanggil 'sport' serta lesen rumah urut, pub dan disko sedangkan agama resmi negara kita ialah agama Islam.
 

Setakat ini sahajalah kot! Walaupong kita tidak digalakan mengumpat atau memburukan orang lain pada bulan Ramadan yang mulia ini, tetapi tidak bermakna kita boleh duduk diam dan plaster mulut dengan membiarkan sahaja musuh-musuh Islam menghina agama kita. Terima kasih kerana membaca  dan  jikalau ada sumur diladang, bolehlah aku menumpang mandi, jikalau ada umur yang panjang, bolehlah kita berjumpa lagi dientri terbaru Mj. Selamat Berbuka!     






No comments:

Post a Comment