31 July 2011

SENIKINI BSLN


Salam! Umat Islam di Malaysia mula berpuasa pada esok setelah diumumkan Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Datuk Syed Danial Syed Ahmad. Ibadat puasa di bulan Ramadan adalah wajib Beb! Tak kira jantina atau umur asalkan memenuhi syarat serta rukun yang telah ditetapkan.

Bercakap pasal bulan Ramadan ne, macam-macam hal dan peristiwa berlaku. Yang pastinye malam pertama Surau dan Masjid penuh sesak terutama kanak- kanak yang hendak bersembahyang Tarawih. Ramadan boleh dijadikan bulan menilai semula apa yang dilakukan oleh kita sepanjang tahun lepas dan mengajar kita untuk meninggalkan perkara-perkara yang di larang.

Yang sedihnye Beb!
Bulan Ramadan kali ne aku merasai ketiadaan orang yang tersayang! Terutama ibu, bapa, abang dan bapa mertua. Begitu juga yang di alami oleh Datin Halimah Mohd Noor, isteri kepada Allahyarham Datuk Syed Ahmad Syed Jamal, 82- yang telah meninggal dunia malam tadi di kediaman beliau di Gombak. Al-Fatihah!





















Di bulan Ramadan kali ini juga, U-Wei Haji Saari sedang menayangkan filem bersama-sama pelukis saperti Ahmad Zakii Anwar, Tengku Sabri Ibrahim, Ilse Noor, Mastura Abdul Rahman, Fadzil Idris, Elias Yamani Ismail, Shia Yih Tiing dan Amiruddin Ariffin. Peminat seni tampak dan visual yang mengunjungi BSLN, berpeluang menonton filem menerusi visual, audio dan deria sentuhan. Pameran "Wayang U-Wei Angkat Saksi" boleh di tonton di aras 3, sehingga 5 September 2011.







No comments:

Post a Comment