13 November 2016

CHOW KIT tidak pernah tidur!


Kuala Lumpur
Matahari tugasnya keluar di siang hari dan pulang ketika senja. Senja pun datang menolak siang ke kaki langit. Langit yang berwarna kemerahan itu pelan-pelan bertukar menjadi gelap. Aku segera bergerak ke surau yang letaknya betul-betul di-tengah dua blok apartment. Ketika aku sampai di surau, ada beberapa jemaah sedang duduk berbual di ruang rehat. Aku memberi salam, berjabat tangan dengan jemaah termasuk Abang Aziz dan Mazlan.

Ketika berjabat tangan itulah si Mazlan mengajak aku makan nasi arab di Kampung Baru dan lepas makan mahu berjalan-jalan di sekitar Chow Kit. Ujar Mazlan lagi, Abang Aziz sudah lama tidak turun ke Chow Kit dan teringin pulak mahu berjalan-jalan di waktu malam. Aku angguk tanda setuju. Aku pun sudah lama tidak berjalan-jalan di waktu malam terutama kawasan Chow Kit kerana tidak ada urusan gitu.



No comments:

Post a Comment