13 April 2010

MY LUNCH TODAY!

Selamat Tengahari !
Are ne 14hb April 2010.

Sejak aku layan fbook, blok aku ne pelahan sedikit pergerakan nye.
Title lepas saperti "Artis Luar Negara " dan "Kami Prihatan"hanya
photos sahaja yang berbicara. Are ne aku cuti. Sambil aku layan blog
aku, teringat pulak lunch ne nak makan ape?

Selaunye aku xpernah rancang nak makan! Kalu nak berniaga kene
lah rancang kan! Jade aku bukak peti sejuk tenguk ape barang yang
masih tersimpan dlm chiller.

Tauge dah 3 hari terendam dlm perahan air limau. Nampak masih
segar. Untuk mengetahui tauge tu masih segar ambil dan patahkan.
Kalu senang patah tu tandenye tauge masih segar.

Biler ade tauge, aku terus nak buat salad tauge atau kata orang Melayu
kerabu tauge! Hehehe...Kalu nak buat salad jangan celur tauge ne, nanti
jadi lembek. Basuh tauge dan toskan!

Bahan-bahan lain:
Hirisan timun, sedikit mangga muda, daun bawang, daun soup, hirisan
bawang merah, perahan lemon, sedikit bawang goreng, sedikit garam dan sedikit serbuk perasa.

Ape rasanye! Sedap ke ?
Rase nyer memang best. Ade rasa masam, pasal taruh perahan lemon dan hirisan mangga. So xpayah lah bubuh cuka makanan. Bau kuat dari hirisan daun bawang & daun soup boleh membuka selera dan yang menarik nye bunyi tauge dan bawang goreng biler kita kunyah! Bunyi krak..kruk..krak...

Sedikit rase manis bukan dari gula tape dari hirisan bawang merah. Tanpa telur rebus atau hirisan daging ayam pun sudah cukup untuk lunch! Malam ne barulah makan nasi! Hehehe...Selamat mencuba!!!


No comments:

Post a Comment