11 December 2009

KONGSI CERITA LAMA - 2



Tahun 1995 aku mengenali RAHIME HARUN tuan punya AP GALERI kat Central Market. Aku mengenali Aruwah Rahime melalui kawan aku HOSNI IDRIS (bekas Pengurus BB Plaza) kat CM. Masa tu kami bartiga pekene teh kat kedai mamak di CM. Aruwah memang peramah dan cepat mersa. Masa aku ge kat pejabat Red & Black kat Wilayah Kompleks - sesekali ada juga aruwah datang jenguk RAZI BEDU(tuan punya Red & Black).

Kat sini jugalah aku kenal pelukis ZAIM DURULAMAN. Aku tak pasti JAI ada datang kat sini, sebab Razi ne sama tahun belajar kat ITM. Rahime pernah mengadakan pameran koleksi peribadi beliau kat G a l e r i Petronas - Daya Bumi, pada Sept. 1995. Aku ada datang masa pameran tersebut, yang bertajuk : MENGEJAR IMPI AN- Mengumpul d e n g a n Tujuan. Aruwah pernah impikan persatuan art dealer dengan pemilik galeri tetapi aku tak tau cadangan beliau tu dah ada ke belum.

No comments:

Post a Comment