21 March 2010

PERITNYA HIDUP DI LOMBOK


Salam Bro!

1 . Peritnya hidup di Lombok

" Saya xbolaeh tahan lagi duduk disana. Hidup memang susah . Kerja xada. Makan pong ala kadar. Nak cari lauk ayam pong jarang sekali, hari-hari makan kangkung dan tempe."

" Dia tinggalkan saya dengan anak dirumah dan datang semula bekerja di Malaysia. Sepanjang tempoh itu, saya dijaga oleh bapa mertua yang sudah lanjut usia. Duit memang xada keraner suami jarang sekali mengirimnya." jelas Rosnah.

" Saya juger sudi terimer Suherman dengan syarat dia sanggup tinggal disini dan tidak bawa pulang lagi Rosnah serta cucu ke Indonesia."tegas bapanye.

...........................................................................................................................................................................

2 . Gadis lari ikut jejaka Lombok

Nor Asniza Arbangi 21, dilarikan jejaka Indonesia yang dipercayai berasal dari Mataram, Lombok Barat. Difahamkan, keraner terlalu mencintai jejaka Lombok yang dikenali sebagai Mustiadi, anak bongsu daripada tujuh beradik itu sanggup meninggalkan keluarganye sejak 11 November 2008.

...........................................................................................................................................................................

Kakiconteng : Inelah sebahgian berita yang aku kutip dalam akbar. Aku tenguk, aku dengar dan aku fikir ramai ibu-ibu dan bapak-bapak di Malaysia pening kepala atau ader yang sakit kepala, termasuk Biro Pengaduan Awam Pemuda UMNO.

Kepader Biro UMNO xde projek lain ke Biro UMNO nak buat amal...!
Banyak lagi orang susah, miskin tegar, anak-anak yang x mampu ge sekolah. Diorang ne lah patut dibantu..........Kenaper nak bazirkan wang rakyaat. Yang lari ke Lombok tu sebenarnye bukan dilarikan. Diaorang bercinta dan setuju hidup semati. Biarkanlah...itu cara hidup yang diorang pilih. Ibu dan bapak-bapak puler maafkanlah anak anda, dan doakanlah mereka hidup dalam keberkataan.

Menghalang mereka bernikah di-Malaysia atau di -Lombok,bermakna menggalakan persetubuhan haram atau zina. Nanti lahirlah anak-anak luar nikah yang akan jadi pemimpin mase depan negara kite. Lelaki Lombok pong manusia juger. Ugamanye pong Islam...jade ape masalah nye? Sampai sakit kepala memikirkan nye....

..........................................................................................................................................................................

No comments:

Post a Comment