25 June 2011

SABTU DI BUKIT BINTANG

Salam kepada kaki blog!
Semuga anda semua ceria berhujung minggu sambil membaca celoteh Kakiconteng. Aku selalu tenguk kat traffic ada beberapa pelawat yang suka singgah. Salah satu pelawat yang kerap singgah ialah dari Sri Kembangan, Negeri Sembilan. Terima kasih kerana anda sudi membaca dan melihat photo-pic yang aku klik!

Kali ni aku celoteh pulak pasal hari Sabtu di Bukit Bintang. Dulu, pada 30 Jan. 2010 aku ada post, entri bertajuk Ine Bintang Walk! Masa tu Bintang Walk( BW) tengah naik taraf- dan entri kali ne Bintang Walk dah siap. Lama jugak aku tak ge Bukit Bintang kan!

Macam biasa laluan aku kalu nak ge BB ikut Monorail Medan Tuanku. Nasib kurang baik! Monorail pulak ada masalah. Kata petugas kauter dah lama dah rosak! Aku lihat ramai pelancung dari luar negara nak naik Monorail ge BB. Kenapa pulak rosak time ne? Terpaksalah aku menapak ge teksi stand. Jalan ge BB pong taklah sibuk. Teksi macam bisa gak, lalu ikut depan Hard Rock Cafe, Wisma Genting dan terus masuk ke Pavillion. Masa dalam perjalanan tadi sempat gak aku jeling kain rentang yang dipasang untuk memperkenalkan City Walk. Pulak dah ada City Walk! Kabarnye City Walk akan bermula dari Jalan P. Ramlee terus ke Jalan Bukit Bintang. Bagus le tu! Lagi bagus kalau hujung minggu laluan City Walk ne di tutup kepada kenderaan berenjin. Boleh lah orang ramai jalan-jalan tanpa takut kene ragut dan kene langgar.


2 comments: