09 February 2010

JUMPA HUJUNG MINGGU


"Bai mau pegi mana?" Jumpa kawan la! Mana? Kota Raya...

Kalu hari cuti memang budak Bangla, Nepal dan Myn Mar akan berkumpul kat Kota Raya. Dari Kota Raya melalui Jalan Silang dan sampai kat simpang Jalan Yap Ah Loy, kaum dia aje.
Sepanjang jalan ne ade kedai Bangladesh, Nepal dan Mynmar. Diaorang ade buka kedai makan, jual barang runcit dan kedai pakaian serta stall jual handphone.

Kat kawasan sine ade jual rokok Bangla, rokok seludup ke atau rokok dah bayar cukai aku x tau! Dari Jalan Yap Ah Loy pulak, sampai bus stop kat Jam Mati pong masih ramai kaum diorang.
Senang kenal Mat Bangla ne... kulit hitam manis, muka macam Hidustan dan kalu buka lagu dari handphone dah sah lagu Hidustan.

Mat Nepal ne pulak ade yang kulit gelap dan ade yang cerah. Nak tau kaum ne Nepal ke tidak, dengar lagu yang diaorang pasang... Lagu Hidustan jugak! Kalu Myn Mar kebanyakan nye kulit cerah dan mate sepit macam Cine. Pertuturan nye juga berbeza dari Nepal dan Bangla.
Kalu kaorang x de urusan kat kawasan ne, jangan lah datang kat sine terutame Cuti Umum... macam kat Dakka !!!



Berhati-hati ketika melalui Jalan Pudu menuju Pudu Raya. Kauorang mungkin baru balik dari Bukit Bintang dan melalui Swiss Garden Hotel. Jika jalan sorang-sorang dan diekori oleh Manco Guy naik motosikal, baik jauhkan diri, kerane Manco Guy akan meragut beg tangan dan terus zooom!

Dari Menara Maybank menuju ke Kota Raya pulak, awas Geng Gerak Kilat mungkin sedang memerhatikan pergerakan kaorang. Kalu baru mengeluarkan wang dari ATM Bank hati-hati lah! Jangan berjalan dihadapan Bangunan Cahaya Suria, jika kaorang x de teman. Kat sine ramai Mamat yang berkeliaran tanpa diketahui statusnye.


No comments:

Post a Comment