14 December 2011

SIRI PANGILAN PULAU!


"Aku telah datang! Bukan mahu menoda, jauh sekali membawa beban kepada ombak, kepada pasir dan kepada wajah-wajah pulau. Terimalah kedatangan aku bersama teman-teman yang telah lama rindu, mahu tidur dengan mimpi-mimpi indah. Aku sangat ingin melihat mentari terbenam. Aku ingin sekali menekmati udara segar dan ingin sekali aku berkayuh keliling pulau melihat hijaunye dedaun - mendengar suara unggas-Pasti aku tidak sabar!






"Aku telah datang! Bersama teman-teman berkayuh keliling pulau. Melihat keindahan di Pasir Bogak, menyusuri laluan berbukit - udara segar bersama warna hijau. Sesekali unggas bersiul menyapa kami dibelentara puncak. Lelah bercampur baur dengan keringat anak jantan, akhirnya sampai juga aku di Teluk Nipah. Senyum simpul wajah anak-anak pingitan Teluk Nipah menyambut kedatangan kami. Kayuhan diteruskan untuk pulang mencari mimpi-mimpi rindu. Laluan malam - menuruni bukit, digigit pacat dan disergah sang anjing hitam. Lajunya pedal berpusing, fixie biru memang haru-biru!



"Aku telah datang! Sambutlah aku bersama teman-teman dengan hembusan bayu petang, burung terbang, buih-buih dipingir pantai dan asyiknye anak-anak bermain pasir. Nun di laut - mereka ketawa riang menaiki jet sky dan menjerit saperti dirasuk ketika mencuba banana boat. Ada yang berlari dan ada yang hanya terlopong duduk diatas pasir putih. Di sudut-bersidai kayah dan jeket menanti siapa yang berani bermain ombak".



Nota Kaki: Siri Panggilan Pulau ini diklik menggunakan mobile kamera Cyber-shot jenama
Sony Ericsson. Image diambik ketika bercuti di Pulan Pangkor pada 9, 10 & 11hb Dis.2011
Lokasi image dari atas kebawah : Jetty Lumut, Coral Beach, Kg Teluk Gedung, Pasir Bogak,
Jetty lama Kg Teluk Kecil, Batu Bersurat, Basikal di Teluk Dalam, Potret Europe di Lumut,
Iklan dan Shisha di Coral Beach, Kayak Pasir Bogak, Coral Beach dan Sudut di Pasir Bogak!

No comments:

Post a Comment