15 February 2012

Hi-Tea Party!




Hey! Apa kabar kengkawan semua.
Bulan ne aku dah dapat beberapa kad jemputan undangan majlis perkahwinan. Salah satu undangan ialah resepsi perkahwinan putri Pn Aminah bt Ani iaitu Julia Idani dengan Mohd Zulkarnain, yang akan diadakan di Vista Subang, Petaling Jaya. Lepas tu menyusul pulak majlis resepsi pasangan Shila Majid dengan Ahmed Faez, yang akan berlansung di Wisma Sejarah - Jalan Tun Razak, Kuala Lumpur. Yang terbaru, aku dapat call dari Uan Majid beritahu nak buat majlis resepsi gak!


Retro+relex!

Aku tertarik dengan cadangan dan gambaran yang diberitahu olih Uan mengenai gaya majlis, iaitu kosep terbuka di Taman Tasek Titiwangsa dengan hiasan taglong, lampu bulat, lilin serta mungkin belon yang berwarna warni. Majlis akan diadakan pada jam 0800 malam tu dengan tema retro+relex, sambil mendengar lagu-lagu dari P.Ramlee dan Saloma sebagai halua telinga. Untuk sesuaikan dengan konsep retro, aku cadangkan menu makanan yang lebih ringkas dengan membatasi jumlah kalori dan menikmati hidangan sihat iaitu konsep Hi-Tea Party!





Kita adalah apa yang kita makan!

Selalunye apabila kita datang ke sesuatu majis perkahwinan, yang terbayang diminda kita ialah makanan. Makan aje apa yang terhidang kat depan mata. Makan tanpa menikmati makanan dikira sedikit rugi. Kalu kita suka makan banyak, kita akan kelihatan gemuk atau istilah sekarang obes! Kalu kita memilih untuk makan hidangan sihat, kita akan kelihatan sihat.


Menu Hi-Tea!
Untuk menyediakan menu sihat pada satu-satu majlis bukanlah susah sangat, janji ada ongkosnye Pak! Apakata aku turunkan contoh menu separuh sihat untuk majlis resepsi Uan, semuga kengkawan diluar sana dapat berkongsi citrasa makan untuk sihat!


Pilihan I
Malay Kuih, Egg Sandwiches, Crisp Pitta Bread, Slice Cake, Fruit Jell
y and Assorted Fresh Fruit.
Green Garden Salad, Potatoes Chicken Salad * Mushroom Soup * Chicken Lasagne, Chicken Wing, Cocktail Sausage, Speghetti Bolognise, Chicken & Mushroom Pies ( tanpa pastry), Nasi Goreng Cina. Minuman : Fruits Punch, Coffee & Tea.

Pilihan II
Slice Cake, Malay Kuih, Garlic Bread and Fresh Fruit * Green Garden Salad, Crip Coleslaw, Potato Wadges * Chicken Soup * Slice Chicken Chop, Pasta with Chicken, Tuna Frittata *Biscuits, Pulut Kuning, Beff Ball dan Sambal Ikan Bilis. Minuman : Cordial Drink & Coffee/Tea.


Pilihan III
Malay Kuih, Slice Cake, Cup Cake, Sticky Apple Pudding, Biscuits, Muffins, Bread & Butter Custard * Bean Salad, Rice Salad * Eggplant Soup * Beef Pasta, Chicken Nugget, Sausage, Pulut Kuning & Sambal Ikan Bilis. Minuman : Sirap Laici & Coffee/Tea.

No comments:

Post a Comment