15 July 2014

NAFSU & SERANGAN ISREAL DI GAZA


Bulan Ramadan!

Hari
ini adalah hari Nuzul Al-Quran bersamaan dengan 17 Ramadan dimana umat Islam seluruh dunia telah memasuki minggu ketiga berpuasa. Ketika aku berpuasa, aku cuba sedaya upaya mengurangkan aktiviti melayari internet terutama facebook. Apapong, seminggu sekali aku kene gak memeriksa wall aku takut kalau-kalau ada kenkawan yang meletakan status, photo atau video tidak senonoh.

                         NAFSU

Surau
dikejiranan aku pula ketika ini jemaahnya udah berkurangan. Tidak seperti di awal Ramadan, nampak meriah dengan kehadiran ramai jemaah termasuk kanak-kanak. Mungkin kebanyakan mereka ini mula memikirkan tentang persiapan balik kampung, tentang kuih muih, tentang susun atur perabut atau mula sibuk menggantung langsir baru.

Seperti
tazkirah 10 minit yang disampaikan oleh Ustaz ketika berada di surau baru-baru ini, iaitu  kita disaran merebut peluang kelebihan Ramadan yang mengandungi 1001 macam hikmah dan kebaikan itu. Kata Ustaz, puasa di bulan Ramadan adalah untuk melatih sifat sabar dan mujahadah dalam melawan kehendak nafsu.

[Mujahadah ertinya lebih kurang berjuang atau perjuangan gitu. Menurut istilah tasawuf, suatu perjuangan yang dilakukan secara bersunguh-sunguh dalam usaha memerangi dan menundukkan hawa nafsu, kerana ia mendorong kepada perlakuan yang bergelumang dengan kelazatan keduniaan].

Kata Ustaz lagi, Rasulullah SAW pernah bersabda yang bermaksud: "Banyak sekali orang yang berpuasa tetapi ia tidak memperoleh apa-apa daripada puasanya kecuali lapar dan dahaga". Ini kerana mungkin mereka tidak mengetahui bahawa telah diberitahu oleh Rasulullah SAW lima perkara yang menghapuskan puasa iaitu mengumpat, berdusta, fitnah, sumpah palsu dan melihat sesuatu dengan hawa nafsu.

Sebagi contoh nafsu makan, godaannya memanglah kuat lagi-lagi ketika bazzar walk dari satu gerai ke satu gerai. Kalau boleh semuanya mahu dibeli dan dimakan ketika waktu berbuka. Untuk mengelakkan terjebak dari godaan nafsu makan ada baiknya kita kurangkan pergi ke bazar Ramadan kerana di bazar itu juga mungkin ada perkara yang boleh menghapuskan puasa seperti melihat wanita yang bukan muhrim dengan hawa nafsu. - Wallahuaklam!

              
              SERANGAN ISREAL DI GAZA

Nafsu
itu jugalah yang menyebabkan rejim Zionis Isreal sangat berminat untuk membunuh dan menghapuskan terus rakyat Pelestin. Kekejaman Zionis itu juga kini telah meragut 172 nyawa termasuk kanak-kanak, wanita dan orang awam dengan menggunakan kapal perang, pesawat dan artileri.

Serangan
besar-besaran oleh tentera Isreal itu bermula pada 8 Julai lalu dengan alasan bahawa tiga remaja Isreal hilang dan kemungkinan telah diculik oleh pejuang Hamas. Alasan itu dikuatkan pula dengan tuduhan kononnya anggota tentera Hamas telah melancarkan roket terlebih dahulu keatas penempatan Isreal.

Alasan boleh direka. Kita imbas semula pada sejarah lampau Cuba (Quba) pada abad ke-19, dimana ketika itu rakyat Cuba sedang berjuang menentang penjajahan Sepanyol. Ketika Cuba hampir menang, Amerika Syarikat telah mengambil kesempatan dengan meletupkan kapalnya sendiri di pelabuhan Habana. Amerika lalu menuduh Sepanyol dan terus melancarkan serangan ke atas tentera Sepanyol. Selepas kekalahan Sepanyol, Guantanamo diserahkan kepada Amerika dan mendakwa merekalah yang membebaskan Cuba daripada penjajahan Sepenyol.

Satu lagi contoh cubaan fitnah ialah ketika konfrantasi antara Malaysia dan Indonesia. Ketika itu Tunku Abdul Rahman telah didatangi oleh seorang pegawai British di Malaya. Pegawai British tersebut menawarkan cara penyelesaian dengan meletupkan sebuah kapal British di Selat Melaka dan akan menuduh ianya angkara Indonesia. Jika rancangan itu berjaya, armada dari Austrlia dan New Zealand serta Amerika Syarikat yang berpengkalan di Filipina tentulah ada sebab untuk menyerang angkatan tentera Indonesia. Cadangan itu tidak dipersetujui oleh Tunku kerana hal konfrantasi adalah masalah rumahtangga antara abang dengan adik.


Begitu juga fitnah yang dibuat oleh Amerika ke atas Iraq yang kononnya Iraq mempunyai senjata pemusnah dan mengancam keamanan sejagat. Pembohongan yang direka oleh agensi CIA itu telah menghalalkan serangan  dilakukan ke atas negara Iraq. Begitu juga kisah al-Qaeda di Afghanistan. Cerita yang direka agensi seperti CIA atau Blackwater itu telah mendapat sokongan penuh White House.

Peristiwa Cuba yang terjadi pada abad ke 19 itu berulang lagi. Kali ini Amerika dan rakan sekutunya Isreal buat cerita karut yang kononnya peristiwa 9/11 iaitu runtuhan menara berkembar WTC adalah disebabkan rempuhan kapal terbang. Propaganda dan maklumat seluruh kejadian itu diperolehi daripada media arus perdana  milik 100% Yahudi seperti CCN, CNBC, BBC, CBS serta sumber berita seperti LA Times, USA Today, Washington Post, Associated Press dan Rauter.

Pihak BBC ada menerbitkan dokumentari berjudul 9/11 Conspiracy Theories yang disiarkan pada 18 Febuari 2007 bagi menangkis pelbagai teori liar yang dikeluarkan oleh orang ramai. Sayangnya, hanya rakyaat Amerika sahaja yang percaya akan pembohongan itu kerana minda mereka telah dibrainwash. Rakyat Amerika tidak pernah terfikir agaknya megenai sumber berita palsu itu datangnya dari pembiaya Yahudi yang mempunyai agenda mereka tersendiri.

Berbalik pada cerita serangan Isreal keatas Gaza pada bulan Ramadan ini, tentulah sudah dirancang bagi  mencapai matlamat mereka iaitu mahu mengambil alih sedikit demi sedikit negara Palestin dan menubuhkan negara Yahudi yang berdaulat serta dilindungi oleh undang-undang antarabangsa. Negara yang melindunginya tentulah kuasa-kusa besar Barat termasuk Amerika.

Hubungan erat antara Isreal dengan Amerika umpama isi dengan kuku. Ini boleh dilihat  dari pelbagai aspek dan bidang seperti pertahanan, ekonomi, pertukaran maklumat, hak kerayataan istimewa atau status diplomatik yang tidak diberi kepada lain-lain sahabat. Amerika juga memberi bantuan berbagai jenis senjata perang yang telah dihantar termasuk pesawat pejuang termoden dan peluru berpandu.

Mungkin kita tertanya-tanya kenapa PBB tidak dapat membantu dan dunia Arab pula masih berdiam diri. PBB hanyalah patung bernyawa yang digerakan oleh Amerika dan Isreal manakala dunia Arab pula sudah dikucar-kacirkan lebih awal oleh CIA dan Yahudi Zonis melalui latihan ketenteraan, bantuan senjata dan juga bantuan kewangan kepada pejuang-pejuang pro demokarasi kononnya. - Wallahuaklam!


Nota Kaki : Kisahnya!
Pada zaman dolu, kononnya Bani Isreal itu bangsa pilihan Tuhan tetapi bagi aku Yahudi Zonis adalah makluk perosak yang gemar berdusta kerana mereka ini telah dilaknat oleh Nabi Daud a.s. dan Nabi Musa a.s. serta Nabi Isa a.s. sendiri. Laknat mereka itu adalah doa yang dikabulkan oleh Allah sehingga ribuan tahun lamanya bangsa Yahudi itu hidup merempat tanpa negara.

Yahudi Zonis ini tabiat dan tingkah laku mereka sama sahaja iaitu angkuh meninggikan darjat kaumnya yang dianggap mulia, terkenal dengan sentimen perkauman, memandang rendah pada bangsa lain, terkenal bakhil, tamak, curang dalam perniagaan dan polopor sistem riba. Fullstop!
 


 

No comments:

Post a Comment