11 June 2012

Citrus Hotel@ JB



Selamat Pagi! Minggu lepas aku bersama isteri, Majid dan Ammar bercuti di Johor Bahru. Bila anak-anak buah tau aku bercuti ke JB, diorang rasa terkilan pasal aku tak ajak turut serta. Teringin gak nak ajak bercuti, tapi apakan daya cuti kali ne budget tak cukup cantek. Mungkin kalu panjang umur dan di murahkan rezeki, lain kali bolehlah aku ajak anak buah bercuti sekali.

Entri kali ne aku nak story pasal Citrus Hotel. Sesuai sangat dengan budget dan citarasa aku yang mengemari warna, hiasan dalaman yang berkonsepkan studio. Pertama kali melangkah masuk ke lobby hotel, aku terpegun melihat susun atur dan mainan warna hijau apple, chocolate dan biru muda. Selesai berurusan di kauter front desk, aku  sekeluarga masuk melalui salah satu lift. Lift yang comel, hanya boleh memuatkan 6x orang tetamu dan lift yang satu lagi boleh memuatkan 10x orang tetamu kalu tak silap.




Bercakap pasal hiasan dalaman ne, tak sabar rasanya aku nak melihat Citrus Cafe yang terletak di aras satu. Jam 0730 pagi aku bersama isteri udah masuk ke Cafe tanpa Majid dan Ammar. Ketika melangkah masuk, staff menyapa kami dengan ucapan 'Good Morning' sambil meletakan telapak tangan ke- dada kiri sebagai tanda menghormati tetamu. Tanpa kupon makan- tetamu hanya perlu menunjukan 'key card' yang ada tertulis nombor bilik. 

Waktu camne memanglah tetamu tak ramai sarapan! Jadi agak relex sikit aku mengambil makanan. Menu  sarapan pulak  nampak banyak tetapi aku hanya ambik 'mixed salad' dan buah-buahan. Untuk minuman sejuk, cam biasalah oren jus. Minuman panas pulak, staff cafe tuangkan menggikut selera tetamu iaitu 'cooffee or tea'. Sambil menghirup kopi, mata meliar memerhatikan hiasan dalaman cafe yang nampak 'sempoi sangat'. Lantai gunakan warna terang dan gelap, meja warna gelap dan kerusi gunakan dua warna - jingga (oren) dan satu lagi kerusi warna lembut. 

Aku masih story pasal hiasan dalaman! Dinding cafe kat pintu masuk digantung sabuah lukisan cetak dan sabuah meja. Dinding tumpu pulak, di gantung sabuah lukisan panjang dengan latar belakang warna putih dan di sabelah pula warna hijau aaple. Kauter buffet sarapan pulak, terusun kemas - bermula dengan cold driks, bread & toster, mixed salad dan fresh fruits. Lain-lain menu tu aku tak jenguk pun. Selesai sarapan kami keluar dengan ucapan temer kacik!




Nota Kaki : Sakiranya aku nak bercuti lagi ke JB, pasti aku check-in kat Citrus Hotel. Alamat penuh hotel ne ialah Citrus Hotel, No 16 - Jalan Station, 80000 Johor Bahru-Johor Darul Ta'zim, Malaysia. T 607 222 2888/F 607 221 6412. www.citrusoteljb.com. Kalu kengkawan berminat untuk tenguk photo yang lain mengenai hotel ne, sila layari blog Hotel magazine di - http://crownmagazine.blogspot.com dengan entri  - Room Rate@ Citrus Hotel , Monday June 11, 2012. Salam dari Mj!



No comments:

Post a Comment