29 June 2012

PICTURE+COLOURFUL


Tembikai!

Salam kepada peminat Fotografi!
Sebagai penutup bagi bulan June 2012, aku hidangkan photo pic yang aku klik menggunakan kamera+handphone Sony Ericsson (Walkman) di sekitar Bukit Laggong. Semua photo ne aku sudah edit menggikut selera aku. Ada tiga keping photo yang di klik dalam bangunan saperti buah tembikai, tunggu punye tunggu dan dua tiga kucing berlari.

Sacar jujurnya, aku bukan pandai sangat pasal fotografi. Apa yang aku klik, aku anggap sebagai sebuah karya  melalui pemikiran mentah aku. Bukan mudah untuk memahami sesebuah karya sekiranya aku sendiri tidak berminat untuk menerokai sudut kreatif. Aku memang suka picture colourful! Bermula dari suka-suka untuk memenuhi entri blog aku, kini aku udah jatuh hati untuk menerokai rahsia fotografi. 


Buat masa ne aku udah gantung berus! Kos yang mahal untuk membeli kenvas dan warna buat aku beralih minat kepada klik-klik. Hanya dengan peralatan asas iaitu kamera handphone, aku udah boleh berkarya menggikut cara pemikiran aku. Biarlah aku bermula dari bawah dan pada masa yang sama, aku cuba mempelajari rahsia fotografi. Sekiranya peminat fotografi memutuskan bahawa 8x keping gambar yang aku paparkan ini sebagai foto murahan - terpulanglah!

Tunggu punye tunggu!
Dua tiga kucing belari...
Laluan sukar!

Mulut Tempayan!
Hati hati!
Jangan di kenang...

No comments:

Post a Comment