30 October 2012

PETANG SENIN DI FRIM


Sabtu dan Ahad masih dalam mood raya  korban! So petang Senin baru boleh  keluarkan peluh dengan berkayuh basikal. Petang camne memang kengkawan tak ramai kayuh pasal ada yang masih belum balik kojer. Aku, En Mat dan Mahfol mulakan kayuh   kul 1700 petang dari pos kawalan Frim menuju track jogger. 

Untuk beriadah! Lokasi yang paling hampir dengan umah aku ialah Tasek Metro dan Frim. Kalau nak jauh sikit, aku berkayuh arah ke Empangan Batu atau jalan lama Gombak. Masa mula-mula berbasikal dulu, memang aku suka kayuh malam arah ke pusat bandar. Sekarang ne udah lama aku tak kayuh malam, takut kene selsema.

Bercakap pasal kayuh ke Frim ne! Aku nampak ada sedikit perubahan yang dilakukan olih pengurusan Frim. Kat tempat pakir diluar Frim, kerja-kerja pembesaran jalan dan tempat pakir kereta sedang dijalankan. Kat Pusat Pendidikan Alam Sekitar pulak, sebuah surau sedang dalam pembinaan. Begitu juga rumah staff yang sedang diubah suai. Sesuai sangatlah dengan peredaran masa. Yang tak menarik bagi aku ialah pintu masuk/pos pengawal yang masik style lama. Cuba ubahsuai sikit, ada pintu gerbang macam Legoland!

Motosikal atau basikal kene pakai topi!

Treck off road

Tong sampah tiga warna

Surau baru dalam pembinaan?
Tempat cuci basikal lepas off road
Rumah staff Frim dinaik taraf


Kawasan tasik untuk berehat

No comments:

Post a Comment