15 July 2012

CONTENG-CONTENG+ 8


Salam untuk kengkawan semua! Kali ne aku upload lapan keping gambar untuk tatapan teman-teman yang meminanti seni lukis dan seni foto. Pada masa yang sama aku selitkan sekali kisah kanak-kanak Britain berusia sembilan tahun yang digelar sebagai 'Mini Monet' bakal menjadi jutawan tidak lama lagi selepas 24 hasil lukisannya dijual dengan harga 250,000 pound (RM1.3 juta) dalam tempoh hanya 15 minit.

Kieron Williamson, berasal dari Norfolk dekat utara England, memperoleh hasil jualan lumayan tersebut selepas lukisannya dijual menerusi bidaan yang dibuat melalui panggilan telefon dan Internet. Kanak-kanak tersebut menjadi terkenal diseluruh dunia selepas hasil lukisannya dibeli dengan harga berpuluh-puluh ribu pound.

Kali pertama hasil seni Williamson dijual di pasaran adalah pada 2009. Sebanyak 19 lukisannya yang bernilai 14,000 pound  (RM68,914) habis dijual dalam satu acara lelongan yang diadakan secara tertutup. Tiga bulan kemudian, 16 lukisannya dijual dengan nilai keseluruhan 17,000 pound (RM83,682) dalam tempoh 14 minit semasa kali kedua dia menyertai pameran di Galeri Picturecraft. 

Dia kemudian meraih 106,260 pound (RM523,063) pada November lalu selepas 12 lukisannya dijual dalam tempoh 10 minit 50 saat. - Agensi



Aku suka pink
 Teman! Budak tu betul menjadi-dengan sekelip mata udah boleh jadi jutawan. Walaupun begitu aku tak dapat upload photo si Williamson dan lukisannya pasal takde dalam simpanan aku. Berbalik story Conteng-conteng+8 ne, bermula dari pic diatas yang bertajuk Awas!. Lepas tu Aku suka pink, Mimpi si Mahfol, Jom Kayuh, Take Five, Rama-rama, Eh! UFO lah... dan akhir sekali bertajuk Garis-garis Sembilan. Semuga teman diluar sana happy melihat dari mata hati hasil buah tangan aku.

Nota Kaki: Salepas ne akan menyusul entri Iwan belanja makan tengahari di The Curve, Mutiara Damansara. Salam sayang dari Mj!

Mimpi Si Mahfol
Jom Kayuh!
Take Five
Rama-rama
Eh! UFO lah...
Garis-Garis Sembilan

No comments:

Post a Comment