24 January 2010

PELUKIS CONLAY



  • Pelukis Conlay!Jam 1630 aku sudah terpacak kat sekitar deretan pondok [wakaf-wakaf] milik kumpulan Pelukis Conlay. Sudah lama juga aku tidak datang ke-sini menjenguk kawan-kawan pelukis yang aku kenal ketika dolu di sekitar Masjid India Kolompo. Kebetulan petang ini aku free, jadinya aku singgahlah kejap untuk bertanya khabar. Hujung minggu di sini nampak sedikit sepi. Barangkali ramai pelukis bercuti atau ada yang sedang  berpameran misalnya seperti pelukis Samsuddin Mohamad. Hari ini khabarnya Samsuddin sedang buat pameran solo di RA Fine Art Gallery,No.6 Jln. Aman off Jln.Tun Razak-KL.
  • Antara pelukis yang sempat aku berjumpa dan melihat hasil kerja tangan mereka ialah  seperti pelukis Kamaruddin Talib, Haris Ribut, Nizar Ariffin, Hassan Ahmad dan Ismail. Tidak pula kelihatan kelibat pelukis  Johari Alias, Maamor Jantan dan Burn. Ohhh! Mereka bertiga sudah keluar dari pondok Conlay. - Semuga mereka terus berjaya. [Mj]








1 comment:

  1. DIA ORANG NE LAH PELUKIS.HARI-HARI MELUKIS...
    AKU PULAK BUKAN PELUKIS TULIN, AKU HANYE KAKI
    CONTENG !!!

    ReplyDelete