22 January 2010

RESTORAN BILAL & MELAKA STREET



SALAM HARI JUMAAT!

Areni aku cuti...jadi aku ge KL jalan sini jalan sa
ne. Tempat aku tuju ialah Melaka Street kata orang KL dulu. Tempat ne memang nostalgia, pasal aku membesar kat kawasan ne!

Lain-lain tempat aku nak ge... Mesjid Jamek,Selang
or Mansion dan Pertama Kompleks. Jam 1100 pagi aku sarap di Restoran Bilal kat Jln. Ampang. Bilal ne dari zaman aku sekolah sampai sekarang masih kat sini. Samalah kedai roti sebelah Bilal ne....kabarnye adek beradik...! Aku selalu lepak kat Bilal ne, kene roti canai kari kurma dengan teh tarik. Dulu roti canainye besar dan kurmanye sedap! Sekarang roti dah kecik dan kurmanye dah tak powerrr!!!



Masa aku sedang sarap datang Bro Hosni join dengan aku. Aku memang janji dengan Bro areni sembahyang Jumaat kat Masjid Jamik. Jam 1215 aku dan Bro Hosni masuk masjid, takut kalu lambat tak dapat tempat duduk kat aircon. Masjid ne selalunye ade kuliah Jumaat pada jam 1230. Mase nak masuk pintu kawasan masjid dah penuh kiri-kanan dengan peniaga, termasuk pelancung yang diaorang pun time ne sibuk nak melawat. Aku juga jumpe adek ipar aku Sulai tengah makan kat pintu masuk Masjid!!!



Jam 1255 kuliah dimulakan dengan doa dan seterusnya cerita prihal puji Allah selepas solat, mula-mula penceramah cold, lame kelamaan panas bila cerite pasal kalimah Allah yang jadi isu sekarang. Aku tak leh komen ape-ape, siapelah aku ne nak ge komen pasal isu tu!






1 comment: