24 August 2012

PIZZA+SPAGHETTI & DECO


Singgah makan tengahari di Pizza Hut , Tanjung Malim. Pesan tuna pizza, prawn olio spaghetti, soup of the day, french fries, ice lemon tea dan dua cawan kopi. Sambil menunggu pesanan dihantar, aku klik beberapa keping foto untuk tatapan kengkawan semua.

(Bawah)Imej potret Mak Metua aku ne udah diedit. Memang ada yang tak suka tenguk gambar yang sudah diedit, kata diorang tak asli. Tetapi itulah kesukaan aku. Aku puas setelah melihat hasil gambar ne dengan ekspresinya (raut wajah Mak Metua aku!).

(Bawah)Deco kat tingkat satu kelihatan menarik dan tertarik dengan beberapa keping lukisan atas kanves yang penuh warna-warni bagi menceritakan keriangan ketika makan di Pizza Hut. Sesuai dengan motto Eat-Laugh-Share!


Tanjung Malim ialah sebuah pekan seni kerana terdapatnya banyak lukisan tergantung kat dalam pasar basah. Kalau kengkawan tak percaya, masuklah kedalam pasar basah, pasti kengkawan nampak lukisan yang tergantung kat situ. Aku ingat, inilah satu-satunya pasar basah kat Malaysia yang terdapat banyak lukisan. Masa dulu ketika penuntut masih di UPSI Tanjung Malim, banyak arca di tempatkan di sepanjang sungai.Tapi sekarang arca tu udah tak nampak, lagi pun kebanyakan penuntut udah berpindah kat UPSI Bandar Proton. 

Nota Kaki: Semua foto ne aku rakam menggunakan telepun berkamera jenama Sony Ericsson Walkman!


No comments:

Post a Comment