21 August 2012

SIRI - RAYA BALIK KAMPUNG


Siri - Raya Balik Kampung adalah buah tangan aku untuk peminat "fotografi" (itu pun kalau boleh dipanggil fotografi) yang aku rakam menggunakan kamera handphone jenama Sony Ericsson Walkman. Kebanyakan gambar yang aku rakam adalah ketika berhari raya di kampung. Subjek dirakam ialah persekitaran belakang rumah seperti buah belimbing, bekas pemanggang, pokok kektus, buah betik, buaian, dart, putik buah pulasan, kuching, getah beku, potret anak buah, bunga okid, jantung pisang, buah limau dan lain-lain subjek yang aku minat. Pencahayaan yang natural dan sedikit suntingan telah memberikan kesan kepada 19 keping gambar yang aku rakam.

Jangan tanya aku pasal mesej! Kerana setiap gambar yang aku rakam dilihat dari perspektif berbeza. Aku gemarkan hasil gambar yang menyerupai (walaupun tidak sama) seperti lukisan. Selepas ini pula akan menyusul  foto-foto hasil rakaman Ammar ketika berada di tanah suci dengan tajuk "Bermula Di Sini". Sekian dan Salam Sayang dari Mj!


No comments:

Post a Comment