16 February 2013

MINUM PETANG!


Assalamualaikum Bro! Minggu lepas ketika aku ngeteh dengan Tengku Wong, aku diberitahu pasal ada sedikit baki wang "Kayuh dan BBQ di Bernam Resort" trip awal bulan lepas. Tengku Wong cadangkan buat pertemuan semua rider dan ajak minum petang di Manhattan Fish Market, Wangsa Walk.

Events! Dua hari sebelum pertemuan minum petang tu, aku ada post jemputan kat fb diorang. Yang dijemput untuk join minum petang ialah Otai Mahfol, Ady Yusof, Taufik, Herlin, Azhar THor, Hazimi, Ali Vidic, Hisham, Fazzul Ali dan termasuk rider yang tak jadi join kayuh pada saat-saat akhir iaitu Azahan, Uan, Yusman Afiq, Lea Adam dan rakannya sekali.  


Kul 0515 petang! Ketika aku sampai kat Manhattan Fish Market bersama Tengku Wong dan Herlin, tak nampak batang hidung sorang pong rider kat situ. Apapong kami bertiga pesan dulu minuman dan sedikit starters (makanan pembuka selera)! 


Tak lama lepas tu aku terima call dari Majid beritahu dia ada gak kat sekitar Wangsa Walk bersama rakan untuk minum petang. Azahan dan Taher juga udah sampai tapi minum dulu kat tempat lain.


Lea Adam
bersama anak dan rakannyer datang gak join untuk minum petang. Sementara tunggu kengkawan rider lain datang, kami chit-chat sambil memesan "main course" yang boleh dimakan bersama, kira kongsi makanlah gitu!


Jam udah hampir 0630 petang waktu kat Wangsa Walk. Otai Mahfol sms getau tak dapat datang pasal hantar anak ke UPM Serdang. Begitu gak dengan Ady, Fazzul, Hisham, THor, Hazimi dan yang lainya - masing-masing ada urusan yang tak dapat dielakan. 


Acara minum petang diteruskan bersama Tengku Wong, Herlin, Azahan, Taher, Lea Adam bersama rakannya. Sambil makan kene layan gak si budak kecik tu! Bawak budak tu jalan-jalan, sukalah dia. Hehehe... 


"Gendang kendut tali kecapi, kenyang perut sukalah hati". Alhamdulliah! Timer kacih kepada rakan-rakan yang udah payung untuk minum petang. Sebelum keluar> ada soalan pulak dari The Manhattan Fish Market "Why are sardines the silliest fish in the sea?".


Lepas minum, aku bersama kengkawan jalan-jalan kejap sekitar Kompleks Wangsa Walk! Nota: Kepada kengkawan yang selalu sekoding blog aku, maaflah kalau ada yang tekasar bahasa dan tersilap kata. Jumpa lagi!


No comments:

Post a Comment