23 March 2013

JEMPUTAN DARI JAAFAR YUSOH @APAI


As Salam kengkawan! Jemputan Majlis Perkahwinan anak perempuan En Jaafar Bin Yusoh @Apai di kediaman beliau, Taman Koperasi UDA, Hulu Langat. Nak ulang balik ayat diatas! Anak perempuan beliau iaitu Hafizah bt. Jaafar dengan pasangannya Azlan bin Siron. Bukan @Apai yang kahwin ya Bro! Hehehe...  


Aku bersama isteri sampai kat pintu masuk Taman Koperasi UDA lebih kurang kul 0210 petang. Kalau ikut 'Aturcara Majlis' belum terlewat lagi pasal jamuan makan dari 1130 pagi hingga 0500 petang. Orang pertama yang aku jumpa ialah En Zainal Badri yang sedang mengawal trafik dilaluan masuk ke rumah @Apai. Lama gak aku tak jumpa En Zainal ne! 


Orang kedua yang aku temui ialah tuan rumah (En Jaafar @Apai) bersama isteri beliau, sedang menyambut ketibaan tetamu di pintu masuk. Kali terakhir aku ketemu si @Apai pada majlis kahwin anak En Zaianl @Nol di Taman Seri Gombak pada 24 Januari 2013.


Gadis 'door give'! Kalau ge majlis kahwin pasti ada gadis manis, (selalunya anak tuan rumah) yang sedang pegang bakul berisi cup cake, gula-gula, buah-buahan, chocolate slice, biscuits, muffins dan bermacam lagi. Door give ne adalah cendrahati dari tuan rumah untuk tetamu kerana sudi menyerikan majlis tersebut. 


Berbeza pulak dengan door give kat kampung! Ada bunga telur, pulut kuning dan bungkusan nasi dan lauk pauk sebagai hadiah ketika tetamu nak balik. Itu dulu! Entah-entak sekarang ne diorang kat kampung pong udah bagi cup cake, muffins dan scones sebagai door give. Kira canggih ler tu kan! 


Lepas makan, aku klik beberapa keping foto untuk koleksi album fb aku. Foto kat atas ne ialah Puan Rokiah @Kak Kiah bersama anak beliau. Kalau nak tenguk @Kak Kiah masa muda, macam anak dia tulah. Betul tak Kak Kiah! 


Pic ne pulak aku klik ketika En Sofian nak balik dah dan Raja Shuran baru tiba dari Shah Alam. Gambar kenangan ne Bro! Bukan senang nak berpossing bersama macam ne kan! kan!  


Ha! Ne apa pulak ceritanya, terambil leher ayam ke? Tak apa Bro! Leher pong leher lah janji ujungnya ada bunyi ayam. Hehehe...

Pic ne pulak!
Aku agaklah En Rahim Bakar ne tekejut bila aku klik kat dia. Nampak tak  si Rahim ne bersilat! Yang pakai tudung tu pulak ialah Siti Kadijah, isteri En Rahim.


Foto ne pulak aku klik ketika diorang ne udah nak balik. Aku udah kenal lama Puan Rodiah Hj Ramalan @Kak Diah ne. Yang pakai topi bessball tu pulak ialah geng Kakikayuh!


Wajah pasangan pengantin ne (Hafizah bersama Azlan) aku rakam ketika mempelai ne selesai makan beradat. Aku rakam guna kamera Nikoon Coolpix S3000 dan pic dibawah sekali ialah pemandangan berhampiran simpang keluar dari Hulu Langat. 



Nota Kaki : "Pengalaman adalah guru dalam hidup kita. Kerana dari pengalaman, kita dapat banyak pelajaran untuk kita meneruskan kehidupan. Makin banyak pelajaran tambah tinggi kesedaran jiwa kita, sehingga kita matang dan makin pandai membawa diri serta bijaksana dalam menghadapi masalah dalam hidup bermasyarakat." Jumpa lagi!


No comments:

Post a Comment