23 March 2013

MAJLIS DI GOMBAK SETIA


Assalamualaikum
dan salam sejahtera kepada kengkawan semua yang selalu mengintai blok MJ-KakiConteng, terutama dari Mountain View, California dan  dari Bandar Seri Begawan,  Brunei Darussalam. Kali ne aku bersama isteri hadir pada Majlis Walimatul Urus yang diadakan di Rumah Pangsa Sri Kedah, Gombak Setia-Kelompo.


Tidak seperti semalam! Kali ne kene ge awal pasal kebiasaannya kawasan parking disekitar perumahan rumah pangsa penuh sesak bila ada majlis kenduri-kendara macam ne. Lebih kurang kul 1215 tenghari kami udah sampai dan terus berjumpa tuan rumah iaitu En Zulkiply Bin Samsudin dan Puan Habibah bt. Md Zain.


Acara pertama mestilah makan Beb! Selesai makan dan pekene secawan teh tarik, aku klik beberapa keping gambar menggunakan kamera Nikon Coolpix. Di bawah ne aku upload beberapa foto yang boleh kita share bersama.




Doa Kami!
"Ya Allah Ya Tuhan kami, satukanlah hati kedua mempelai ini Hafeez Shahrel dengan Wan Zurainieyatiena seperti Engkau satukan Nabi Adam dan Hawa dan seperti Engkau satukan Nabi Yusof dan Siti Zulaika dan seperti Engkau satukan Nabi Muhammad S.A.W dan Siti Khadijah. Ya Allah! Berkatilah majlis yang diadakan ini, jadikanlah pasangan ini yang berbahagia dan berkekalan hingga keakhir hayat dan kurniakanlah kepada mereka zuriat yang sempurna, beriman dan beramal soleh. Sesungguhnya Engkau Maha Berkuasa atas segala sesuatu. Amin Ya Rabbal Alamin!" 

En Zulkiply Bin Samsudin 
Puan Habibah Bt. Md Zain
Selesai makan, tetamu pong pulang.
Tak tunggu ler pengantin makan beradat ya!
Dj ne walaupong masih muda remaja tapi
selalu pasang lagu lama Pop Yeh Yeh!


Genarasi pelapis!
Didikan yang baik akan menghasikan

genarasi cemerlang seiring dengan usaha 

membentuk insan pintar, rohani, emosi dan jasmani.
Dua genarasi!
Patah tumbuh hilang berganti.
Ayam Golek!
Salah satu menu yang dihidangkan
pada majlis resepsi pasangan
Hafeez dengan Wan Zurainieyatiena.

Ayam Golek sedia untuk dipotong!
Foto dibawah ne ialah ahli keluarga pengantin. Sorry! Kami balik awal, tupasal takde pic pengantin!





No comments:

Post a Comment