26 May 2013

AKTIVITI HUJUNG MINGGU!



Assalamualaikum! Pagi Ahad aku bersarapan bersama Berita Harian dengan khabar seorang anggota Rela koma dirempuh mat rempit. Dalam kejadian berlaku pada jam 0345 pagi, Teong Yoon Meng, 44 (anggota Rela) cuba membantu polis menahan penunggang yang mahu melarikan diri berdekatan Balai Polis Pasir Putih.


Lain-lain berita tentulah lebih banyak story mengenai politik di Malaysia, perihal tindakan pembangkang menghasut orang ramai menyertai demonstrasi jalanan bagi menjatuhkan kerajaan kerana tidak puas hati dengan keputusan PRU-13.


Tak kisahlah!
Berita pasal Rela koma ke atau diorang nak buat demonstrasi jalanan ke, aku tak campur. Yang aku ambik kisah sikit ialah perlawanan bolasepak antara Johor DT dengan Pahang. Aku ne sabenarnya penyokong Selangor, tapi minat gak dengan Johor DT mungkin disebabkan Johor DT ada ramai star! Berita pagi ne tentulah mengenai Kelantan tewaskan Terengganu 4-1 di Stadium Sultan Muhammad IV dan Johor DT sekadar menang nipis 1-0 keatas Pahang di Stadium Larkin.


Tengahari!
Jam 1230 tengahari aku bersama isteri ge jemputan majlis perkahwinan pasangan Mohd Hazwan dan Nur Faziela di Taman Fadason, Kepong Kelompo. Lepas tu tumpang kereta Majid pergi rumah adek Midah kerana majlis kesyukuran di Paya Jaras, Sungai Buloh, Selangor.


Majlis
seperti ini tentulah dapat menemukan kami dengan ahli keluarga, sahabat handai serta jiran tetangga. Majlis doa dibacakan oleh pelajar tafiz yang belajar di sekolah agama berhampiran rumah adek Midah.


Tidak jauh dari tempat majlis ini berlasung, ada satu lagi majlis jamuan yang ditaja oleh parti Pas kerana meraikan penyokong serta pengundi Pas pada PRu-13. Aku melihat dari jauh, nampak macam meriah je, dengan kehadiran tetamu yang dari pelbagai kaum. Yelah! Memang takda kene-mengena dengan majlis kesyukuran kami. Saja-saja nak story kat sini. Hehehe!



Aku udah selesai makan! Aku hanya mampu tolong basuh gelas dan kojer lain seperti membasuh pingan-mangkuk dibuat oleh anak-anak buah aku. Sebelum balik, sempat gak aku minta tolong pada Norlela bungkuskan aku pulut kuning, sambal ikan bilis, kari daging dan bubur pulut hitam untuk di bawa balik. "Makasih daun keladi, ada kenduri jemputlah lagi" - Dari Manjapri.





No comments:

Post a Comment