14 May 2013

DIARI MJ




Assalamualaikum! Aku baru saja sampai kat ummah, satelah keluar ge klinik dan singgah pekene teh di kedai Mamak, Jalan Ipoh, Kelompo. Sempat gak aku toleh jam dinding yang tentunya tergantung kat dinding - jarum jam udah menunjukan kul 1115 pagi.

Jam 0800 pagi tadi aku ge klinik pasal siku kiri aku masih terasa sakit. Kalau aku ge klinik pagi ke atau petang, klinik sentiasa penuh sesak dengan pesakit. Tiba giliran aku, Doktor bagitau, siku kiri aku mungkin hanya terseliuh dan ambik ubat di kauter farmasi. Aku diberi ubat salap sakit otot jenis Deep Rub
dan dua peket (20 biji) pil tahan sakit jenama Dicloran. Sebelum gerak, pihak farmasi ada ge tau iaitu pil ini hanya boleh ditelan sekiranya otot aku terlalu sakit.

Selesai urusan di kaunter farmasi, aku singgah kat kedai mamak untuk sarapan pagi. Tak tau nak sarapan apa pagi-pagi camne. Menu sarapan kat kedai mamak biasalah, aysik-aysik roti canai. Aku pilih sarapan dengan ban kelapa dari The Federal Bakery yang tarikh luputnya tertulis 14 May 13, kira last daylah hari ne. Tapi kalau nak cuba try tenguk, besuk mesti ban kelapa tu ada lagi dijual kat situ.

Bagi aku, tak lengkap sarapan kalau minda pagi belum lagi menerima berita terkini. Sebetulnya bukan berita terkini pun, hanya nak baca berita-berita basi (ulangan berita semalam) di akbar Kosmo!. Apa lagi kalau bukan berita pasal Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim mengangkat sumpah jawatan sebagai Menteri Besar Selangor.

Berita lain ialah mengenai Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar dilantik sebagai Ketua Polis Negara, menggantikan Tan Sri Ismail Omar yang bersara wajib. Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd Bakri Zinin telah dilantik sebagai Timbalan Ketua Polis Negara.

Sambil minum teh tarik sambil selak akbar helai demi helai. Berita Datuk Husam  Musa, tidak hadir pada majlis raikan persaraan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat di Kota Bharu. Isteri muda belasah madu sebab cemburu tak dapat iPhone. Lagi kisah 6 pengikut 'Tuhan Harun' didakwa di Makamah Rendah Syariah Kuantan, Estrada menang Datuk Bandar Manila, Potret DiCaprio dilelong RM3.14 juta.

Berita
terakhir yang menarik bagi akulah, impian Kelantan untuk mencipta sejarah pada Piala AFC tidak kesampaian selepas tumpas 0-2 kepada Kitchee Sport Club dari Hong Kong di Stadium Sultan Muhammad IV, Kota Bahru malam tadi.


Alamak! Udah kul 1230 harilah, aku ada janji dengan kawan nak makan tengahari kat kedai nasi campur di Taman Kok Doh. Kene full stop kat sini. Sorry ya! 

No comments:

Post a Comment